dijous, 10 de desembre del 2009

JORNADA DE PRÀCTIQUES A L'ESCOLA CASP




Jornada de practiques acompanyant un estudiant de 3r curs en el seu centre escolar.
Data: dimarts 17 NOV ‘09
Hora: de 09:00 a 17:00
Lloc: Escola concertada CEIP Casp

L’escola CEIP Casp, situada al c/ Casp, 25, són 2 o 3 edificis colindants en una mateixa illa on el pati del mig es fa servir de pati pels alumnes. Els edificis tenen l’estructura igual que els típics edificis amb vivendes que hi ha a l’eixample i cada planta està habilitada amb diferents aules pels alumnes.
Tenen 5 línees pedagògiques per curs amb 25 nens aproximadament per aula. El curs que vam tenir ocasió d’observar és el de 5è i 6 e de primària. I vam assistir a la classe de les assignatures següents:
Al començament de curs fan un exàmen psicològic a cada alumne i en aquest curs troben que el % de coeficient d’un dels alumnes està per sota de la resta, així doncs aquest té un pla especial. Fa les mateixes assignatures que la resta però algunes hores a la setmana té unes hores de recolzament.
Les classes que vam poder veure, observar van ser:
Classe de música: petita demostració de la flauta dolça i la flauta Travessera i el piano, i la cançó “Imagine” cantada per un cor de nenes partitures, cançons que estan preparant per la festivitat de Sta. Cecilia que celebraran a l’escola. A la classe de música es treballen danses populars com la marxa rusa, o un rock tot ballant practicant la cadena anglesa, el galop, coordinació motriu, etc... Després fan flauta on realitzen escales musicals, llegeixen partitures, toquen cançons com “Que li donarem a la pastoreta”. També aprenen una cançóns, una d’elles amb la col•laboració de Maria (estudiant de 3er.) que era el desembre congelat tot preparant les festes de Nadal que venen, també van cantar la cançó dels avantpassats, i el dimoni pelut. Les cançons les aprenen de la següent manera: primer tot repetint la lletra, frases de la cançó, i posteriorment repeteixen les frases amb la melodia de la cançó tot cantant. La classe es va realitzar a l’aula de música que conté tot de panells penats per les parets d¡instruments, una pissarra pentagrama, altaveus, micròfons, piano, diferents instruments de percussió com panderetes, xilofons, caixes xineses, tambors,...el terra és de goma .
Classe d’anglès: Aquest dia tenien exàmen i les taules estan posades en fileres, però l’examen es suspèn i canvien la distribució, posant-les en grups de 6 alumnes. La classe aquest dia consisteix en fer descripcions físiques dels companys, on hi ha una alta participació per part dels alumnes surten dos nens voluntaris a la pissarra un nen i una nena i la resta el descriu la roba que porten, i físicament el color del cabell, dels ulls, .... Comencen el tema 2. També treballen el “healthy eating” que significa “menjar saludable” on a més a més d’aprendre vocabulari, aprenent a menjar sa. Després fan un “lisening” (escoltar alguna conversació o text de la matèria tractada) tot seguit fan un “lisening to a song” on escolten cançons (en aquesta ocasió escolten un rap – Give me 5 a day – també amb el vocabulari après i finalment canten tots plegats. Durant la sessió els alumnes van preguntant tot allò que no entenen. Al final del trimestre la professora recull tot el treball fet per revisar que estigui corregit i posar-li nota. Trobem un alumne amb necessitats especials a l’aula.
Classe de català: En aquesta classe corregeixen els deures que tenen dels adjectius, la professora va preguntant i els alumnes, en ordre, aixequen la mà per respondre. Desprès fan teoria dels diàgrafs, els diftongs creixents i decreixents i durant la classe van fent petits exercicis de la matèria. En aquesta sessió treballen per que quedin clars els difotns decreixents fent tot un seguit d’exercicis. Els dures per fer a casa els apunta la professora al costat de la pissarra.
Classe de medi: A través de la professora els alumnes pengen al blog els comentaris que volen. (Abans ho podien fer ells directament, però així eviten comentaris desagradables per part d’algun alumne). També poden veure el temari fet i el del dia següent. En aquesta classe la Maria prepara un power point per explicar la matèria que toca, els organismes pluricel•lulars, virus, bacteris. Desprès de l’explicació els repeteixen una fotocopia on han de posar que es un bacteri, cèl•lules etc..i posar definicions i ho posen a la seva llibreta Amb l’ajut d’un programa anomenat “Thatquiz”, la professora treu llistats, gràfiques, resultats... i tot allò que li interessa dels alumnes. Es veu que a més a més del saber del professor les competències són importants.La mestre que es la cap de matemàtiques ens va explicar la seva metodologia a l’hora d’ensenyar matemàtiques. EL toomates es un recurs pedagogic, una web que hi ha a la xarxa on els nens troben toti un seguit d’exercics per adquirir destresa logico-.matemàtiques trobem exercicis de aritmètica, clacul númeric, estadisctica, geometria, equacions,.. Quan algun alumne falta a classe pengen al suro el material entregat a la resta de companys. La professora pregunta a TOTS els alumnes. Tenen una agenda on apunta tots els seus deures i examens a cada dia fan un petits cuadrats i al costa apunta la feina que tenen i quan la feina ja l’han acabat taxan el quadrat. Si es desciuden la bata, la flauta o qualsevol material necesseri per una determinada materia el mestre escriu una nota a la agenda del nen perquè els pares s’abentin i ho firmin

A cada aula hi ha un ordinador i un projector, entre classe i classe els solen posar un video en relació amb la matèria que treballaran. Tenen un bling els nens on poden consultar el temari que faran, contactar amb el mestre, repasar continguts,etc
ASIGNATURES QUE TENEN: ORDINADORS – ANGLÈS –RELIGIÓ – MATEMÀTIQUES – CATALÀ – CONEIXEMENT DEL MEDI – EDUCACIÓ FÍSICA – TALLER D’EXPRESSIÓ ORAL – MÚSICA – PLÀSTI
Ens van aprlar de l'elaboració d'un SOCIOGRAMA, és es una aplicació on es veuen les relacions que es produeixen dins l’aula entre els nens amb qui m’ajuntaria per estudiar, per jugar, ...
Hi ha simbols religiosos a totes les aules,Una curiositat és que els nens fan servir agenda, ho trobo molt positiu per tal de que el nen aprengui a organitzar-se.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada