dimarts, 1 de desembre del 2009

I la disciplina? on està?


A seminari aquesta setmana vam posar en comú en la nsotra experiència en la visita a els diferents centres educatius.Fet, que ens va portar a reflexionar sobre l'autoritat del mestre, la disciplina i la metodlogia d'un càstig.
En els diagnòstics sobre la situació de l'educació actual, l'estudi internacional pisa de l'any 2003, en el que es comparaven els sistemes educatius dels països desenvolupats, apareixien els problemes de disciplina com una de les variables que més influien en el rendiment escolar,trobem una crisis de autoritat per part de l'educador. Trobem aules amb estudiants incontrolables, docents desautoritzats amb por a posar limits, les relacions més despreocupades, distsaciades entre pares i fills,...
Algunes lleis d'educació no nmés han acabat de devaluar la autoritat sinó per menysprear valors considerats com a secundaris com, l'ordre, la putualitat, la bona educació..

L'Educació implica un exercici de poder, es un acte d'autoritat on es trasnmet, s'ensenya, orienta, forma a altres essers humans amb respecte.

El mestre a dedicar temps i paciencia per a guanyar-se la autoritat dels seus alumnes. Ha de imposar poques normes però des de principi de curs explicar-les, no donar confianza el principi sinó progressivament.És important utlitzar sancions que no els hi agradin els infants, però que poden atendre com a conseqúencia natural dels seus comportaments ( quedar-se més temps a classe, feina extra per a casa, sortir del aula per reflexionar,...)
El rol de l'adult tradicional esta en crisis i la comunitat educativa ,la familia i el govern a de col·laborar per recupera aquesta autoritat i disciplina d'una manera democràtica no dictatorial.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada