dissabte, 26 de desembre del 2009

Debatem: Les TIC en l'educació Infantil


Desprès d'unes quantes sessions obsevant els debats dels companys, va arribar l'hora de veritat i ens va tocar a nosaltres. El tema amb el qual ens vam sotmetre a debat és les Tic en l'Educació Infantil.El meu grup posicionat a favor va argumentar:
El fet d'utilitzar en les aules d'educació infantil les noves tecnologies afovereix i potencia: la coordinació oculo-manual, la destresa en la psicomotricitat fina,la socialització ja que, no només es treballava individualment sinó en petits grups el anomenem treball cooperatiu, adquisició de conceptes espaials, un llenguatge icono-gràfic, adquisició d'una sèrie de contiguts propis de les noves tecnologies, el fet de saber respondra a instruccions senzilles, potenciar el llenguatge escrit,...
L'escola no pot tancar els ulls davant aquesta realitat, és una eina que permet el treball des de una altre perspectiva, el nen aprén d'una manera lúdica, motivadora, és una eina que exerceix un poder d'atracció en l'infant però no només per això, s'ha d'aplicar a l'aula sinó perquè és un recurs, un suport didàctic en l'aprenentatge de l'infant molt enriquidor. I deixar de banda aquest recurs és com posar-se una espècie de ceguera davant la realitat que estem vivim, l'era tecnologica, un realitat que forma part de l'entorn de l'infant i per tant, a de conèixer.
El fet d'utilitzar l'ordinador a l'infant desenvolupa un estímul resposta, ja que, l'infant que es situa davant de l'ordinador i pitja un botó de seguida rep una resposta. Per altra banda, rep una estimulació cognitiva com desenvolupament de la memoria, discriminació, percepció,...
És una eina que s'adapta perfectament dins el curriculum d'educació infantil, dins les tres arees curriculars que es treballen
- coneixement d'un mateix. Mitjançant les Tic, l'infant coneix les seves propia limitacins, destreses, aprén a coneixer el seu propi cos.
- Coneixement de l'entorn natural i social. L'infant ha de investigar, recercar, l'entorn que l'envoltat aprendre mitjançant aquesta experimentació i una eina com l'ordinador forma part de l'entorn, del dia a dia de l'infant.
- Comunicació i llenguatge. L'Infant mitjançant el programa de processadors de textos potenciar el seu llenguatge escrit.


Tots aquests arguments ho han dit arrel de les seves investigacions autors com Bruner, Mars, entre d'altres.

I tu que en penses?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada